T-REX 450

Julkaistu 19.12.2010 | Kirjoittanut Jussi | Kategoria(t): Henkan höpinät
Avainsanat:, , , ,

IMG_7331-Helikopteri Liitteenä pari kuvaa kopterista, vielä kun se on ehjä. Juuri äsken sain kolvattua nopeudensäätimeen ja akkuun uudet liittimet, XT60. Kestävät 65A virtaa ja huomattavasti paremmat käyttää kuin deanssit. Viime lennon jälkeen on myös vaihdettu nupista toisen puolen lavanpidike ja painelaakerit sieltä sisältä. Tilasin ja vaihdoin myös metallisen peräputken pidikkeen, alkuperäinen oli muovinen. Pöydällä pyörittelin ilman lapoja ja näyttäisi olevan vielä pääakseli hieman kiero, en silti aio sitä vielä vaihtaa. Seuraavan torpin yhteydessä sitten, samalla meinasin laittaa nuo toisen puolen "pintaveto" sähköjohdot rungon sisäpuolelle. IMG_7332-Helikopteri Toiselle puolelle sen jo tein, mutta onpahan ahdasta ja hankalaa. Itse johtojen laitto, vetäminen, pujottaminen, on helppoa, mutta johdot pitäisi kiinnittää tiukasti ja niin ettei resonoi itseään poikki. Noissa kopteri jutuissa on kaikki kiinnitykset todella tärkeitä, kokemusta on jo 😦 Kaikkiin ruuveihin laitetaan ruuvilukitetta, ainakin kahta eri lujuista ja ruuveihin jotka kiertyvät muoviin tarvitsee liimaa jne jne Parit erilaiset öljyt ja rasvatkin tarvitaan, siis vähintään. Mitä kaikkea olisikaan jos omistaisin polttomoottorikopterin, ehkä joskus… Noissa koptereissa kaikki osat on vaihdettavissa, ja voi muokata mieleisekseen. Servojen sisäkalutkin on vaihdettavissa. Hieno säätöjä voi tehdä välityksillä, kierrosnopeuksilla, lapakulmilla jne jne Kaikki on siis säädettävissä ja muokattavissa. Alla hieman spekseja.

IMG_7335-Helikopteri T-REX 450 Sport Super Combo:

●Pituus:643mm
●Korkeus:228mm
●Päälavan pituus:325mm
●Pääroottorin halkaisija:715mm
●Peräroottorin halkaisija:158mm
●Moottorin pinion ratas:13T
●Pääratas:150T
●Autorotaatioratas:106T
●Peräveto ratas:25T
●Välityssuhde:1:10.7:4.24
●Lentopaino: noin 800g

●RCE-BL35X 35A Harjaton ESC X 1
●450M Harjaton moottori X 1
●DS410M Digital servo X 3 (nuppi servot)
●GP780 Head lock gyro X 1
●DS420 Digital servo X 1 (perä servo)

IMG_7340-Helikopteri Lisäksi kuvista näkeekin, vastarina Spektrum AR6200, jossa lisänä pitkänkantaman antenni(ihan kun sitä tarvitsisin) ja mankkana minulla Dx6i. Käytän lentämiseen LiPo- akkuja ja käyttämäni akut ovat Flightmax 2200mAh 20c x 4 ja Align 2250mAh 40c. Kerrottakoot että tuo jälkimmäinen akku on ihan "kelpo peli". 40c arvolla saavutetaan jo niin huikea virran ulos syöttö, että tuskin ikinä tarvitsenkaan sellaisia, kun ei tuo taito taida riittää. Hintaakin on noille akuille kertynyt ~50€/kpl, joten tyydyttäneet heikompi tehoisiin kiinanpojan akkuihin. Seuraava "päivitys" kopterille on tilata parempi remmi perälle, siis perä roottori on hihnavetoinen. Olen myös miettinyt kopteriin kameran ja valojen lisäämistä. Raha onneksi rajoittaa, halvin "kelvollinen" kamera maksaa ~300€, se onkin urheilusta tuttu kypäräkamera.

IMG_7341-Helikopteri

Over and Out

Henkka

Advertisements
kommenttia
  1. Kirsi sanoo:

    ….pohjaton lienee tämäkin suo…

  2. Päivi sanoo:

    Ja vielä muka polttomoottorikonekin, pyh ja pah sanon minä 🙂

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s